Bernardo Rossellino. Florencja MCMXXVIII (1928). Florencka Oficyna Tyszkiewiczów, s. [12], 141, [7], tabl. ilustr. 33 (w tym 2 kolorowane), 34,0 cm, opr. orygin. perg. z miedzianą ażur. dek. na przednim licu i opr. tyln.
Odbito w nakładzie 125 egz. numerowanych. Oferowany egzemplarz z autografem autorki i jej męża nosi nr 37 i należy do grupy wytłoczonej na gładkim szmacianym, ręcznie wyrobionym papierze z Pescji-Val di Nievole, ilustrowanej światłodrukami. Tekst złożony ręcznie czcionką „Nicolas Cochin”. Wyklejki wykonane przez autorkę w linorycie, powtarzają motywy renesansowej kraty. Inicjały i tytuły odbite zostały w kolorze czerwonym. Pierwsza publikacja florenckiej oficyny Tyszkiewiczów, wydawnictwa założonego przez Samuela Tyszkiewicza (1889-1954), działającego w latach 1926- 1954. Jej celem było wydawanie w niewielkim nakładzie druków bibliofilskich własną czcionką i we własnych oryginalnych oprawach. Książka jest pracą magisterską żony i współpracowniczki Samuela, Maryli z Neumannów, która wywarła znaczący wpływ na kształt artystyczny wydawnictwa. Praca poświęcona twórczości wybitnego rzeźbiarza doby renesansu Bernardo Rossellino (1409-1464) została przyjęta z zachwytem przez środowisko polskich bibliofilów.Oprawa Oficyny w pełny pergamin nawiązująca do opraw starych druków, dekorowana 4 miedzianymi ażurowymi nakładkami z motywem wici roślinnej i liści. Drobne zabrudzenia kilku kart, zabrudzenia pergaminowej oprawy, poza tym stan bardzo dobry.
Odbito w nakładzie 125 egz. numerowanych. Oferowany egzemplarz z autografem autorki i jej męża nosi nr 37 i należy do grupy wytłoczonej na gładkim szmacianym, ręcznie wyrobionym papierze z Pescji-Val di Nievole, ilustrowanej światłodrukami. Tekst złożony ręcznie czcionką „Nicolas Cochin”. Wyklejki wykonane przez autorkę w linorycie, powtarzają motywy renesansowej kraty. Inicjały i tytuły odbite zostały w kolorze czerwonym. Pierwsza publikacja florenckiej oficyny Tyszkiewiczów, wydawnictwa założonego przez Samuela Tyszkiewicza (1889-1954), działającego w latach 1926- 1954. Jej celem było wydawanie w niewielkim nakładzie druków bibliofilskich własną czcionką i we własnych oryginalnych oprawach. Książka jest pracą magisterską żony i współpracowniczki Samuela, Maryli z Neumannów, która wywarła znaczący wpływ na kształt artystyczny wydawnictwa. Praca poświęcona twórczości wybitnego rzeźbiarza doby renesansu Bernardo Rossellino (1409-1464) została przyjęta z zachwytem przez środowisko polskich bibliofilów.Oprawa Oficyny w pełny pergamin nawiązująca do opraw starych druków, dekorowana 4 miedzianymi ażurowymi nakładkami z motywem wici roślinnej i liści. Drobne zabrudzenia kilku kart, zabrudzenia pergaminowej oprawy, poza tym stan bardzo dobry.
Lit.: M. Szypulski, Magister Samuel Typographus, Kraków 2004, s. 74-76, 162.